miercuri, 10 iunie 2009

SPERANŢA



Mi-ai spus cândva că SPERANŢA are culoarea verde,
Iar eu te-am întrebat ce este speranţa,
O iluzie, mi-ai răspuns.
Iluzia că te vei bucura într-o zi fiindcă ai găsit fericirea deplină
Pe care o cauţi necontenit pe harta trifoiului
Ce surâde triumfător înconjurat de mii de stele
Stele ce-l păzesc straşnic de întruchiparea dorinţelor mele
Care mă transformă în sclav pe vecie.
Mi-ai promis cel mai frumos dar de pe pământ
TRIFOI, VERDE, SPERANŢĂ.
Dacă pentru a-ţi dărui speranţa trebuie să ating norii
Pentru ca ei să cearna ploaie de stele
Atunci îi invit la dans şi stelele vor salva trifoiul
Dacă pentru a-ţi dărui speranţa trebuie să schimb direcţia vântului
Mi-aş ruga gândul să nu stea pe gânduri
Să oprească vântul pentru ca eu să culeg speranţa
Sper din tot sufletul ca acest dar să nu te schimbe
Sufletului meu îi este frică să se trezească
Şi să descopere că nu mai are nicio fărâmă de speranţă
Ce culoare spuneai că are SPERANŢA?

43 comentarii:

mmary spunea...

"Ce culoare spuneai ca are SPERANTA?"...Azi e "VERDE" Geanina..."verdele" invaluit in profunzimile de lumina ale versurilor tale superbe..."verdele" in care palpita gingasia si delicatea sufletului tau..."verdele" trifouilui,care asemeni unui ochi de lumina,revarsat din Paradisul lui Dumnezeu,ti se daruieste cu drag ,pentru a-ti oferi SPERANTA...si PRIETENIA mea...

Geocer spunea...

Eu cred ca speranta are culoarea albastra. Asa ca cerul de primavara.
Sau poate ca e pe undeva intre albastru si verde? Cam ca apa marii !

Bejenaru Gabriela spunea...

eu vreau ca speranta sa fie de mai multe culori,cum ar fii un fluture cu aripile frumos pictate care zboara din loc in loc pentru a darui speranta unei vieti mai bune

Dumitru K. Negoita spunea...

SPERANTA? De ce nu,o iluzie inmiresmata si finalizata printr-o mare bucurie, de azi, de maine si,de mai de departe.
P.S.
Va multumesc si de vizita nocturna de pe blogurile mele.Si, chiar de lasati din ecoul muzicii dv.,... nu-i bai!

Lisandru Cristian spunea...

"Dacă pentru a-ţi dărui speranţa trebuie să ating norii
Pentru ca ei să cearna ploaie de stele
Atunci îi invit la dans şi stelele vor salva trifoiul
Dacă pentru a-ţi dărui speranţa trebuie să schimb direcţia vântului
Mi-aş ruga gândul să nu stea pe gânduri
Să oprească vântul pentru ca eu să culeg speranţa" - ah, ce frumos ai spus, se vede de la distanţă că nu ai capul greu ca noi. Ai de recuperat. Culoarea Speranţei? Nu ştiu de ce o văd mereu roşie, am eu o obsesie plăcută cu această culoare... Dar parcă mi-ar plăcea să o percep ca fiind verde, am să încerc să-mi înverzesc un pic gândurile...

Anonim spunea...

"Mi-aş ruga gândul să nu stea pe gânduri" foarte frumos spus! Acest rand poate deveni un motto de viata!

www.calinhera.blogspot.com spunea...

Trifoiul cu patru foi oare înseamnă sperantă sau certitudinea că te afli pe drumul bun, că, adică, ai pus mâna pe noroc? Sau e doar o amăgire?

Ioann spunea...

"Ce culoare spuneai că are SPERANŢA?" ...încă nu, dar spun acum: culoarea cerurilor tale, pentru că trăim împreună, dar sperăm fiecare...

elena marin-alexe spunea...

Speranta este o luminita mica ce arde in om pana in ultima clipa a vietii sale, si sigur nu are nici o culoare ci doar 'putere'.
Draga mea, aduna speranta cu amandoua mainile si strange-o tare la piept, caci nu trebuie pierduta niciodata.
Iti trimit 'o leapsa': TU CUM TI-AI INTALNIT PERECHEA?

Geanina Codita spunea...

@mmary ,
mulţumesc pentru prietenia ce mi-o oferi, pentru vorbele tale blânde, pentru verdele care-mi place mai mult decat oricare culoare fiindcă mă reprezintă. O zi plină de verde, draga prietenă!

Geanina Codita spunea...

@Mugur ,
m-am uitat în oglinda de care povesteai şi prima întrebare a fost Ce culoare are speranţa_ Şi primul gând m-a dus către culoarea verde.Aşadar, oglinda ta e de vină pentru această postare.O zi cu soare şi mult verde!

Geanina Codita spunea...

@Geocer,
albastru să fie, prieten drag. Speranţa are culoarea pe care noi dorim să o privim şi să o simţim zilnic.La bună recitire.

Geanina Codita spunea...

@gabriela,
câte culori doreşti, draga mea.Este bine să existe varietate, oamenii adoră schimbările. O seară minunată să ai!

Geanina Codita spunea...

@Dumitru Negoita ,
vă mulţumesc, Maestre! Sunt un musafir ce nu prea ţine cont de oră când doreşte să citească gândurile prietenilor dragi. O seară frumoasă alături de cei dragi!

Geanina Codita spunea...

@Lisandru Cristian ,
prieten drag, dacă roşul te reprezintă, atunci roşu să fie. Eu de fiecare dată asociez această culoare cu iubirea, iar verdele cu speranţa, dar uite roşu înseamnă şi speranţă.

Geanina Codita spunea...

@simioncristian ,
poate deveni, mă încântă ideea. Mulţumesc şi putem să începem să-l punem în aplicare, eu zic să nu stăm pe gânduri. La bună recitire!

Orry spunea...

cred ca speranta isi insuseste culoare sufletului nostru. Iar nuanta ei exacta depinde de starea de spirit a personajului!
Asa cred eu! :)
Nu e o culoare definitiva si irevocabila! Se schimba in functie de placerile sau neplacerile omului!
Zic eu ...
( sau poate e alb-argintiu )
( habar n-am! )

Geanina Codita spunea...

@Călin Hera,
orice este posibil. Trifoiul este simbolul norocului, aşa se spune în popor.Ne jucăm astăzi cu toate culorile aşa cum simţim. Gânduri bune !

Geanina Codita spunea...

@elena marin-alexe ,
aşa voi face minunată prietenă. În viaţa noastră există prieteni şi speranţa că aceştia sunt alături de noi necondiţionat. Îmbrăţişări.
voi prelua leapşa cu mare drag.

Geanina Codita spunea...

@orianda ,
nici gând de aşa ceva, dragă prietenă. Speranţa are culoarea pe care o simţim noi cel mai aproape de sufletul nostru, cea care ne dă încredere că speranţa nu e o iluzie. Mulţumesc de vizită.

Ana Gabriela spunea...

Speranta...are culoarea pe care fiecare din noi i-o alegem...azi poate fi verde, maine rosie, albastra sau galbena...niciodata la fel...depinde cum o imbracam...eu azi poate ma imbrac cu o bluza verde, pe care maine o inlocuiesc cu una rosie...asa si cu SPERANTA...invaluita in bluza iertarii, a dragotei sau a bunavointei ea devine un curcubeu de sentimente...o seara placuta:D

Diana Z. spunea...

Speranta are culoarea curcubeului :)
Fiecare culoare se pierde in urmatoarea...

Ana Thomas spunea...

Pai...cum altfel...VERDE!!!!!!
Multumesc pentru gandul bun, plin de speranta care razbate din versurile tale!
Iti doresc noapte plina de inspiratie iar speranta sa nu te paraseasca niciodata!
Cu bine, draga prietena!

Mikka spunea...

Cred ca Verde, cand o cautam... Fiindca in cautare vedem doar o parte, aceea a lipsei si a dorintei... Pe masura ce descoperim, creste intreaga bolta si vedem si albastru si galben si rosu si violet...
E CURCUBEU, draga mea... e Iubire.
O zi de curcubeu, dragoste!

Bld spunea...

frumos!

Anonim spunea...

Salutări din cuptorul bucureștean... :)

Geanina Codita spunea...

@raza de soare ,
eu am văzut ca potrivită culoarea verde, însă mă bucur să aflu şi alte păreri , chiar şi argumentele acestora. Mulţumesc de vizită.

Geanina Codita spunea...

@Diana Z.,
minunată definiţie. Îmi place să descopăr frumuseţea gândurilor tale. Îmbrăţişări.

Geanina Codita spunea...

@tartoras ,
mulţumesc din suflet. Îmi place să te citesc şi o fac din plăcere. Îmbrăţişări.

Geanina Codita spunea...

@adriana ,
bine ai revenit!

Geanina Codita spunea...

@Mikka ,
e curcubeu draga mea prietenă, e iubire, e tot ceea ce există mai frumos şi mai bun. Îmbrăţisărişi mulţumiri pentru ceaiul cu aromă UNICĂ.

Geanina Codita spunea...

@andibob ,
primit cu mare drag. O zi frumoasă!

Miriam spunea...

Speranţa ne dă uneori iluzii...Nădejdea ne dă mereu certitudini!

Ce ai scris tu, Geanina, e o proză poetică de mare sensibilitate şi frământare interioară...Ori asta e starea ta, ori ne ,,joci" pe frunze de trifoi ca un mare artist :) Te felicit din toată inima!

Apropo de verde şi de alte culori, am scri ieri ceva aici: http://psalmdedor.blogspot.com/2009/06/culori-de-cuvinte.html

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumoasa culoare ai ales sa reprezinte speranta

Valdemir Reis spunea...

Geanina Codita onorato e felice di questa visita importante, bello e originale spazio ... Registrare il mio immenso piacere di andare qui, grazie! Condivido con voi la seguente poesia di William Shakespeare
"Ho chiesto a un uomo saggio,
la differenza che aveva
tra amore e amicizia,
mi ha detto la verità ...
L'amore è più sensibile,
L'amicizia sicuro.
L'amore ci dà le ali,
L'amicizia per il pavimento.
In amore è amore,
L'amicizia nella comprensione.
L'amore è piantato
e coltivato con cura,
L'amicizia è la guance,
e lo scambio di gioia e di tristezza,
diventa un grande e caro
compagno.
Ma quando l'amore è sincero
si tratta di un grande amico,
e quando l'amicizia è concreta,
è pieno di amore e di affetto.
Quando hai un amico
o una grande passione,
entrambi i sentimenti coesistono
all'interno del tuo cuore. "
Votazioni per un fine settimana pieno di divertimento e di gioia. Molto prosperità e benedizioni. La pace, la luce, la salute e la protezione. Complimenti, un fraterno e caloroso abbraccio. Godspeed.
Valdemir Reis

Geanina Codita spunea...

@Mariana ,
dragă prietenă,explicaţia e simplă, vine inspirul, pun mâna pe creion si scriu până se opreşte mana de la sine. Dictarea minţii, eu aşa numesc acestă stare. Mulţumesc pentru gânduri iar vizite îţi fac zi de zi. Îmbrăţişări.

Geanina Codita spunea...

@ARIPI DE FLUTURE ,
este culoarea mea de suflet, o ador, mă hrănesc cu ea, este energizantul meu. O seară frumoasă.

IrinaBohemianDance spunea...

Ca de obicei frumoase versuri ,pline de incredere si exuberanta...Daca la tine speranta are culoarea verde la mine ea are nuante de violet.

Geanina Codita spunea...

@irina ,
violet să fie, îmi place la nebunie. Seara bună să îţi fie.

Geanina Codita spunea...

@Valdemir Reis ,
Mi sento onorato dalla vostra presenza qui. È inviato bella poesia, l'amore per la poesia, I love the Shakespeare. Io do il mio pensiero insieme per pulire l'ultima poesia scritta da me ballare sotto la pioggia. " Una bella serata, e si aspettano di tornare.

ISABEL MIRALLES spunea...

Querida Geanina, siento no conocer bien tu hermosa lengua para poder disfrutar mejor de tus poemas.

Desde Barcelona (España) recibe un beso muy grande. Isabel

http://www.poemasdeisabel.com

Geanina Codita spunea...

ISABEL MIRALLES ,
gracias!

Valentina Bucur spunea...

"Mi-aş ruga gândul să nu stea pe gânduri
Să oprească vântul pentru ca eu să culeg speranţa"... Geanina, cat de frumos spus :x...

"Ce culoare spuneai că are SPERANŢA?"... eu cred ca intotdeauna speranta poarta culoarea unui vis si daca peste un timp te vei uita la spectrul sperantei ai sa vezi ca e un curcubeu...

Fiorul dorinţei să nu vă părăsească nici măcar atunci când ghearele durerii vă vor sufoca dorind să fiţi în totalitate a lor.
Dorinţa are culoarea albă, iubirea şi-a asumat culoarea roşie iar speranţa îmi spune insistent, verde.
Vă dăruiesc cu tot sufletul aceste culori.
Geanina Codiţă