vineri, 19 iunie 2009

Ploaie în luna lui Marte - Nichita Stănescu


Dacă e vineri - e poezie pe pâine - Nichita Stănescu

Ploaie în luna lui Marte

Ploua infernal,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
Prin cerul ferestrei, oval,
norii curgeau în luna lui Marte.

Pereţii odaii erau
neliniştiţi, sub desene în cretă.
Sufletele noastre dansau
nevăzute-ntr-o lume concretă.


O să te plouă pe aripi, spuneai,
plouă cu globuri pe glob şi prin vreme.
Nu-i nimic, îţi spuneam, Lorelei,
mie-mi plouă zborul, cu pene.

Şi mă-nălţam. Şi nu mai stiam unde-mi
lăsasem în lume odaia.
Tu mă strigai din urmă: răspunde-mi, răspunde-mi,
cine-s mai frumoşi: oamenii?... ploaia?...

Ploua infernal, ploaie de tot nebunească,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
N-aş mai fi vrut să se sfârşească
niciodată-acea lună-a lui Marte.

49 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Sufletele noastre...dansau nevazute...intr-o lume concreta..
raspunde-mi Geanina, cine-s mai frumosi: oamenii...ploaia?
Cand spui Nichita Stanescu spui tot. Doar mii de multumiri, si rugi: mai da Doamne ploi frumoase, pentru inimi care simt aceasta traire a ploii...cotropind pamantul dorit de racoroase imbratisari.

Geanina Codita spunea...

@elena marin-alexe,

Oamenii fiindcă iubesc ploile şi ploile fiindcă îi binecuvântează, iar Nichita Stănescu vine astăzi să vadă cum ne bucurăm de iubirea lui pentru oameni, ploi şi poezie.
Prietenă dragă, primim binecuvântarea şi ne înclinăm.

Geocer spunea...

Foarte frumoasa poezia. Aseara ascultam Radio Magic FM, impreuna cu fiul-meu (care are 20 de ani), in timp ce pregateam masa de seara. Si l-au dat pe Alifantis cu melodia facuta pe aceste versuri. I-a placut, m-a intrebat cum se numeste si cine canta, apoi am vazut ca a cautat-o pe trilulilu ca s-o asculte. I-a placut si lui, atat poezia cat si melodia.

Geanina Codita spunea...

@Geocer ,
zăresc cumva alţi doi fani ai ploii?
Trebuie să-i mulţumesc poetului pentru asta şi sufletelor voastre calde.Este o poezie care pe mine mă fascinează precum ploaia. Pe Nichita Stănescu îl iubim, îl adorăm îl ascultăm şi îi invităm pe toţi să viseze alături de noi.

Ana Thomas spunea...

Oamenii...ploaia????
Si...si!!!
Uneori iubesc mai mult ploaia...alteori cand intalnesc oameni ca tine, GEANINA...OAMENII!
GAND BUN DE DEPARTE!

Geanina Codita spunea...

@tartoras,
primesc gândurile cu braţele deschise larg către cerul care îmi trimite binecuvântarea ploii iar eu o dăruiesc sufletului tău pentru mângâiere şi iubire. Pun pansament de stropi de ploaie pentru a cicatriza orice rană a sufletului care cere să se-nfrupte din hrana fericirii. Îmbrăţişări!

Ana Gabriela spunea...

e cred a 6-a oara cand citesc aceasta poezie pe bloguri!!! mi se pare fascinant cum acest mare poet poate marca printr-o singura poezie atatea inimi iubitoare de frumos...ma bucur ca sunt atatea persoane care mai stiu sa aprecieze ce merita apreciat...foarte frumos draga Geanina...multe imbratisari si o zi plina de dorinte implinite

Lisandru Cristian spunea...

Această poezie a lui Nichita este o perlă. Sau poate mai mult decât atât. Este POEZIE, TRĂIRE, FIOR, SUFLET, este orice... Mare har trebuie să fi avut acest om pentru a compune aşa minunăţie... Mă bucur că poezie de vineri merge înainte! O noapte cât mai liniştită, Geanina... Şi, dacă va fi cumva să plouă, atunci să plouă INFERNAL...

mmary spunea...

Superba aceasta poezie si s-a integrat perfect in ploile de iubire care deja dansau pe blogul tau,Geanina....probabil ca imbratisarea daruita de tandretea ploilor tale au facut-o mai sensibila,mai profunda,mai romantica...aura acestor versuri pare mai stralucitoare ca niciodata....de ce oare?...te imbratisez cu picaturi de roua ascunse in picaturile de ploaie draga mea...

Ioana C. spunea...

Nichita e....inconfundabil si irepetabil...
eu pregatesc pentru bac:))) catre galateea-e absolut superba,sensibila..

Orry spunea...

...si nu degeaba am afirmat ca ai un suflet mare, Geanina!
Fiindca asa este! :)

Iar ploaia, iti da un farmec aparte! Te face magica!
Multumesc pentru toata magia pe care ne-o daruiesti de fiecare data cand scri, scumpa prietena!
O zi buna!

IrinaBohemianDance spunea...

Frumoase versuri,Geanina!Ca de obicei ma suprinzi cu poeti fascinanti si poezii minunate... adevarat balsam pentru suflete.

Lujo spunea...

Salut

Vă mulţumesc pentru cuvintele de pe blog-ul meu

Eu am votat TOpBlog. Am blog-ul dvs. va urma. Care le vizitaţi.

Pe curând

Lisandru Cristian spunea...

Bună seara, Geanina, ce faci tu? Ploaia în luna lui Marte m-a determinat să trec şi astăzi pentru a o reciti... Îţi doresc un sfârşit de săptămână cât mai bun...

MentesSueltas spunea...

Hola Geanina, paso a recorrer tu espacio.

Te abrazo desde Buenos Aires.
MentesSueltas

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Hi,

Thank you for visit my blog.
Sorry but i can´t understand what you write, can´t translate your blog to spanish, i try later, ok?
Anyway, your blog looks good.

Best wishes!!!!
Take care and hope see you soon.
Bye.

MAR spunea...

EN ESPAÑOL!!!!!!!!!!!
POR FAVOR.
Un abrazo grande para ti, mi cariño y amistad.
mar

María y Noelia spunea...

Hola pásate por nuestro blog tiene un regalito.

Un besote

Valentina Bucur spunea...

am auzit prima data aceasta poezie sub forma unui cantec (dupa care eram de'a dreptul innebunita) anul trecut cand am avut o serbare in memoria lui Nichita Stanescu, cu prilejul careia eu am interpretat "Mor de ridicol"... am simtit atunci cum imi ies radacini de prin toti porii si cum absorbeam toata magia aceea care se ascundea dupa scaune, foi, tablouri, perdele si in spatele fiecarei persoane care participa afectiv... imi voi aminti cu mult drag respectiva zi... intr'adevar memorabila...

P.S. imi cer scuze pt lunga absenta in care nu ti'am mai scris... am avut probleme cu ochii mei bulbucati care au cam luat'o razna si am evitat pe cat posibil calculatorul si televizorul... am preferat sa'mi dedic timpul iesirilor cu prietenii in natura... aveam nevoie de o astfel de terapie in grup :))...

Anonim spunea...

Gracias por pasarte por mi Blog, ya te vote. Mucha suerte. Saludos :-)

Zenna spunea...

una din poeziile mele preferate... este superba! cand o aud cantata de Alifantis parca se opreste timpul in loc...

amelia spunea...

hola, soy amelia, y vine a visitarte, es muy bonito tu blgos y ya te bote, es una pena que no hable tu idioma y apenas ingles, un saludo grande, amelia

Anonim spunea...

y que el amor supere todo y el universo entero nos obedezca

un beso

Geanina Codita spunea...

@raza de soare,
acelaşi lucru se întâmplă cu toţi cei care citesc şi recitesc minunăţia aceasta.
Mulţumesc de urări şi calde îmbrăţişări către şefa de promoţie!

Geanina Codita spunea...

@Cristian ,
O vom citi de mii de ori
Şi permanent vor fi fiori
Sunt unici şi Nichita şi Stănescu
În ale penelului, Maestru.

Mulţumesc de urări "Şi, dacă va fi cumva să plouă, atunci să plouă INFERNAL..."

Geanina Codita spunea...

@mmary ,
draga mea, am crezut un moment că o să vă supere o nouă postare despre ploaie, însă m-am înşelat şi mă bucur mult să aflu că este aşa. Gândurile tale sublime au ajuns în matca sufletului meu şi nici gând să le dau drumul. O zi superbă de duminică!

Geanina Codita spunea...

@Ioana(DarkDrama) ,
iubindu-l pe Nichita, iubim frumosul , bucuria de a trăi demn şi Dumnezeieşte. Mulţumesc de vizită. Duminică asemeni poeziei să ai!

Geanina Codita spunea...

@orianda ,
sufletul meu este mare datorită vouă , voi citiţi cu drag rândurile mele iar eu măresc sufletul ca voi să staţi cât mai confortabil pentru a savura aroma cuvintelor. Îţi mulţumesc pentru gândurile tale bune şi mulţumesc fiindcă laşi de câte ori treci multă linişte în suflet.

Geanina Codita spunea...

@irina ,
balsam pentru suflet, aşa simt şi eu poezia de fiecare dată când o recitesc. Îmbrăţişări!

Geanina Codita spunea...

@Mugur,
ţi-am mai spus eu cum este cu îmbrăţişările acestea. Am depăşit norma şi o să mi se ridice o statuie, iar voi o să treceţi pe lângă ea şi o să spuneţi"ha, ha, ha, uite ce a ajuns de la atâtea îmbrăţişări"
Frumoase versurile, sublime , la fel să fie şi duminica ta.

Geanina Codita spunea...

@Lujo ,
cu drag trimit şi eu gândurile mele bune şi te aştept de fiecare dată cu plăcere. Pe curând!

Geanina Codita spunea...

@Cristian,
bine te-am regăsit. Musafirii la mine şi eu îi căutam prin mansarde. Urările au ajuns la sufletul meu şi trimit ploi de soare către tine fiindcă ţie ploile nu-ţi prea sunt pe plac. O duminică plină de poezie!

Geanina Codita spunea...

MentesSueltas ,
hola amigaaaaaaaa!!!!!!
Gracias por visita.Besos!

Geanina Codita spunea...

Paul,
am curaj să-ţi spun că apreciez inspirul tău poetic ce nu se dezminte nici la acestă oră târzie. Nichita face minuni. O duminică plină de iubire şi speranţă!

Geanina Codita spunea...

@Jinete Pálido ,
welcome carino grande. Besos!

Geanina Codita spunea...

@MAR ,
con carino pot ti amiga.

Geanina Codita spunea...

@María y Noelia ,
REGALITOOOO!!!! GRACIAS AMIGA!!!!

Geanina Codita spunea...

@Valentina ,
minune de OM, eu vin în vizită şi tu ...
Mă bucură enorm revenirea ta şi am văzut că ai pus în tolba numită mail sute de mesaje pentru toate postările. Mulţumesc şi în numele lui Cristian Lisandru care sigur se va înclina în faţa cuvintelor tale.

loristiuj spunea...

rămân la ideea că ploaia e mai frumoasă!

Ploaie în luna lui Marte e cântecul pe care m-am îndrăgostit de soţul meu! :-)

Geanina Codita spunea...

Rocío ,
gracias, gracias , gracias por vote ,por palavras! Besos !

Geanina Codita spunea...

@froZen,
bine ai venit! Că bine zici, se oprşte timpul în loc şi ne dorim să stea cât mai mult aşa. Mulţumesc de vizită şi trimit către tine gânduri frumoase, care-ţi seamănă de altfel.

Geanina Codita spunea...

@amelia,

bienvenido! Te abrazo con amor y muchos besos que le envíen.

Geanina Codita spunea...

@loristiuj ,
bine ai venit! Aici la mine plouă mereu cu iubire, frenetic aş spune iar în seara acesta vă invit pe toţi la vals, un vals de zile mari...
Deocamdată nu divulg mai mult. Îţi mulţumesc pentru vizită şi mă bucur să aflu că poezia acesta îţi trezeşte amintiri de excepţie. O duminică frumoasă şi gândurile mele bune vor ajunge către tine în paşi de vals.

Geanina Codita spunea...

@amor y libertad ,

bem-vindo! Abraçá-lo com amor e muitos beijos enviada para você.

Cristina spunea...

Prin aceasta poezie mi-ai amintit de melodia Paulei Seling, melodia mea de suflet ce imi trezeste multe amintiri frumoase. O poezie extraordinara ce rascoleste suflete! O zi buna!

Geanina Codita spunea...

M.Cristina ,
bine ai venit.Sufletul meu te întâmpină cu ploi de soare. Şi eu ador melodia, interpretarea şi binînţeles pe Nichita. Să ai o săptămână de vis!

creaciones un zapatito de cristal spunea...

▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█
█▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█
█▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████
▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒████████▒▒▒████████
Pasa este osito a las personas qe quieres muchisimo y no quieres que cambien nunca. (espero recibir el osito).

Si recibes entre 2-4 ositos te quieren
Si recibes entre 4-8 ositos te quieren mucho
Si recibes entre 8-10 ositos te quieren muchiiiisimo

Espero que yo sea uno de ellos!! :$
Un besito con cariño,querida amiga.

Isabel Moreira Rego spunea...

Lindo blog.
Obrigada pela visita.
volte sempre
Jinhos
Isa

Portugal

Fiorul dorinţei să nu vă părăsească nici măcar atunci când ghearele durerii vă vor sufoca dorind să fiţi în totalitate a lor.
Dorinţa are culoarea albă, iubirea şi-a asumat culoarea roşie iar speranţa îmi spune insistent, verde.
Vă dăruiesc cu tot sufletul aceste culori.
Geanina Codiţă