vineri, 12 iunie 2009

Poezie pe pâine - Mărturisire...- Lisandru Cristian



Dacă e vineri, e poezie pe pâine...

Mi-aş dori să ard pe un rug
Dar numai dacă respectivul instrument de tortură/ucidere
Ai fi tu...
Îmi imaginez braţele tale – vâlvătăi incandescente –
Şi recunosc că m-aş îndrepta către eşafodul improvizat
Cu zâmbetul pe buze.
Dacă ţi se pare că exagerez – fiindcă, spui tu, nimeni nu trebuie să îşi dea viaţa pentru o iubire
Sau pentru iluzia unei iubiri –
Atunci pot să te informez cu toată seriozitatea
Că aş înota printr-o mare cu rechini agresivi
Pentru a ajunge să dezmierd nisipul unei plaje
Călcată de picioarele tale...
Citesc în ochii tăi că această declaraţie a mea
A fost considerată tot un inutil exces de sentimentalism...
Şi atunci, pentru a elimina orice urmă de suspiciune,
Mărturisesc că aş rămâne nedormit o veşnicie
Numai pentru a te veghea în momentele în care visezi
Şi te răsuceşti de pe o parte pe cealaltă
În încercarea de a îmbrăţişa cât mai strâns visele frumoase...
Zâmbetul tău rămâne sceptic,
Ceea ce mă determină să completez declaraţia mea
Şi să afirm cu simţ de răspundere
Că m-aş duce la capătul lumii pentru tine,
Din dorinţa de a-ţi aduce un pumn de pământ
De la graniţa dintre real şi ireal...
Mă cuprinzi în braţe, mă săruţi
Şi îmi şopteşti că nici nu e un drum prea lung
Până la capăt de lume,
Dar numai cu condiţia să mergem amândoi,
Ţinându-ne de mână...

54 comentarii:

Anonim spunea...

cu ajutorul unui traducător, înţeleg ce vrei să-ţi spun cuvinte şi utilizând acelaşi traducător scrie acum, pentru că nu ştiu limba română, dar sunt foarte încântat de ceea ce aţi spus, în fiecare vers de spaţiu este frumos şi reflectă mult sens.

Îmi place foarte mult.

Dau mulţumesc pentru vizită şi sperăm să te văd, urmată de mine acolo.



o mare imbratisare.

angela spunea...

ti-as aduce pamant
de la granita dintre real si ireal
te-as pastra ca pe un rubin
ca sa stii ca poezia
se mananca cu dragoste

:)

salmi spunea...

Ce frumos Geanina, sper sa publici candva adunate intr-un volum aceste versuri...
Te imbratisez cu drag.

Geanina Codita spunea...

@Sonia,
autorul poeziei sigur va fi încântat de faptul că i-ai citit versurile. Pe curând şi mulţumesc de vizită!

Geanina Codita spunea...

@angela,
sublime versuri, draga mea. Talent, talent şi iar talent. O seară minunată!

Geanina Codita spunea...

@salmi ,
poezia aceasta"Mărturisire" aparţine lui Cristian Lisandru.
Am vorbit deja pentru publicarea versurilor mele. M-am gandit că lângă celelalte două cărţi de informatică scrise poate să stea şi una cu poezii de dragoste. Vă chem pe toţi la o lansare de zile mari. Poezia"Dansând cu ploaia" am scris-o aseară după o ploaie zdravănă aici, în micuţul meu oraş.O seară minunată!

RoCsE spunea...

E frumoasa.

Cristian Lisandru spunea...

Geanina, ce mi-ai făcut? Nu pot decât să spun că sunt onorat să am o poezie pe blogul tău. Mulţumesc din suflet...

Geanina Codita spunea...

RoCsE,
sunt de acord cu tine, aşa sunt toate scrierile autorului. E o încântare să citeşti ce scrie.Mulţumesc de vizită!

Geanina Codita spunea...

@Cristian Lisandru ,
bine aţi revenit domnule autor de versuri minunate. Eu personal nu v-am făcut nimic, cel puţin aşa sper, iar onoarea este de partea mea să găzduiesc versuri de talia acestora. Mulţumesc pentru vizită, sper să doriţi să reveniţi în grădina mea virtuală.

salmi spunea...

Geanina, Cristian Lisandru, imi cer scuze pentru greseala...desi in titlu scrie foarte clar. Poezia e superba si in acest fel am ajuns si pe blogul Cristian Lisandru...Sper sa nu te superi daca il trec la favorite...scrii minunat.

Asadar Geanina, asteptam cartea de versuri, eu una cu mare drag. Vad ca matematica/informatica se impaca bine cu poezia...

Geanina Codita spunea...

salmi ,
îmi doresc ca toţi cititorii mei să-i citească scrierile. Este un scriitor talentat, iar eu sunt încântată că l-am întâlnit şi pot sa citesc toate gandurile acestea minunate pe care le aşterne deocamdată virtual.O seară de vis şi poezie!

IrinaBohemianDance spunea...

Frumoase versuri,iar cel care le-a scris cu siguranta este o persoana speciala,extrem de sensibila...Felicitari pentru alegera versurilor!

Geanina Codita spunea...

@irina,
da, este un scriitor cu o sensibilitate aparte. Scrie cu multă pasiune fiecare rând, cel puţin aşa am simţit eu de când îl citesc. Mă bucur să aflu că îţi place stilul. Mulţumesc de vizită, bună prietenă!

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Geanina Codita spunea...

@Paul-N. K.,
suflet mare ce eşti, nicicând să nu mai spui ca eşti mic fiindcă mă supăr. Eu trebuie să-ţi mulţumesc, dacă nu erai tu întâlnirea mea cu autorul acestei poezii poate nu s-ar fi produs niciodată. La tine pe blog l-am întâlnit şi am simţit talentul , apoi mi-am dat seama că nu m-am înşelat. Gândurile mele curate şi frumoase către tine, drag prieten.

Mikka spunea...

Poezie pe paine...
Poezia lui Cristi, poeziile tale, Geania draga...
Ce poezie si ce paine calda a sulfetului! Multumim de daruri!

Geanina, vad din comentarii ca urmeaza sa ai cartea ta de poezii. Probabil Cristian va fi incantat sa puna un "cuvant inainte"...
Neaparat un exemplar pentru mine, pus deoparte...

Geanina Codita spunea...

@Mikka,
draga mea dragă, as fi încântată daca autorul acestor versuri, Cristian ar scrie prefaţa. De regulă nu divulg din planurile ce mi le fac decât atunci când concretizez.Dar prietena mea din Visby a reuşit fără să vrea acest secret. Cât despre carte eşti cap de afiş când voi face lansarea. Am mai făcut lansări de carte, nu ar fi prima dată deci experienţă ar fi , iar după danssssssssssss.Îmbrăţişări!

Cristian Lisandru spunea...

Geanina, de-abia aştept acel moment al lansării cărţii tale de poezii, poate îmi pui şi mie o pilă la editură... Chiar se mai publică romantism în versuri?! Totuşi, cred că ar trebui să fie cineva mult mai "abilitat" decât mine care să scrie prefaţa unei cărţi de poezii. Hai să spunem cineva consacrat. Dar mulţumesc oricum pentru că ai fi de acord cu o asemenea idee... Ce să mai spun? Sunt o fire care nu prea doreşte să iasă neapărat în evidenţă, aşa că acum sunt un pic emoţionat, aşa putea spune... Şi nu mă mai lăudaţi atât, scumpă doamnă, să nu mi se urece, Doamne-fereşte, la cap! Respectele mele...

ARIPI DE FLUTURE spunea...

frumoasa declaratoie de dragoste

Geanina Codita spunea...

@Cristian Lisandru,
edituri sunt destule, doar trebuie sa ne alegem preferata, cat despre laude, acesta este adevărul, cititorii mei se vor comvinge că nu vând marfă de proastă calitate, ci numai categoria EXCELENT. Emoţii mari, domnule scriitor, aşa spuneaţi? Glumeaţi desigur.

Geanina Codita spunea...

@ARIPI DE FLUTURE ,
minunată, orice femeie doreşte să i se facă o astfel de declaraţie. Este o declaraţie făcută cu sufletul, cu pasiune, cu toată fiinţa, de aceea este o declaraţie dorită. Mulţumesc de vizită şi îţi urez o seară frumoasă!

MauVenom spunea...

Gracias por tu visita... espero que no sea la ultima vez. Tuve que usar el traductor para poder dejarte este mensaje.

Un saludo

Cristian Lisandru spunea...

Nu glumesc niciodată atunci când este vorba despre emoţii... Uite, iau un vin roşu cu apă minerală, ca să mă înroşesc şi mai tare în obraji! Noroc, Geanina, noroc tuturor!!!

Geanina Codita spunea...

@Cristian Lisandru ,
şi noi ridicăm paharul în cinstea autorului, spunem NOROC şi dorim să avem în bibliotecă cartea cu autograful său. Mikka eşti cap de afiş!!!

Mikka spunea...

Geanina, Chris a si gasit un pretext pentru degustat vinul cel rosu...

Faceti voi cartea, ca vin la lansare si facem cel mai tare Meneaito ce-a vazut suflarea locului, indiferent care va fi acela!

Pana atunci (putin, nu-i asa?), vorba si fapta lui Chris: Noroc! Busuim cu busioc! De Busuioaca!

Geanina Codita spunea...

Mikka,
rad de am declanşat un cutremur de 10 grade. Eşti minunată ca de obicei, cât despre Cristian la fel mă gândeam şi eu, caută ptretexte în paharul cu BUSUIOACĂ, dar să ne spună şi nouă de care este. O fi de Bohotin?

Geanina Codita spunea...

@Cristian Lisandru ,
emoţii de vara doar se apropie ziua
când mai punem un an în CI, poate şi pentru acest lucru să fie emoţii.Ridic paharul şi spun mulţi ani să trăiasca autorul menţionat cu litere de aur în acestă seară, aşa cum vor face toţi cititorii mei.

Ioana C. spunea...

ce frumos :Că m-aş duce la capătul lumii pentru tine,
Din dorinţa de a-ţi aduce un pumn de pământ


Uneori e mai bine sa citesti si sa taci...

Geanina Codita spunea...

Ioana(DarkDrama) ,
e divină poezia şi de vină doar autorul său că i-a dat acestă încărcătură emoţională de zile mari. Mulţumesc de vizită.

mmary spunea...

"In incercarea de a imbratisa cat mai strans visele frumoase,...,imi imaginez bratele tale,valvatai incandescente,,...,in care as ramane nedormita o vesnicie,...,numai pentru a te veghea in momentele,in care arzi pe rugul iubirii,al carui instrument de tortura sunt eu..."....Un astfel de raspuns ar trebui sa primeasca aceasta fascinanta iubire...cu superbe cuvinte din TINE, CRISTIAN, si cu arome de ploaie pretioasa...

Alma Mateos Taborda spunea...

Hoy he venido a decirte que hay dos premios para ti en mi blog y que será una alegría para mi , que los aceptes y retires para lucirlo en tu blog.

Geanina Codita spunea...

@mmary ,
sunt sigură că autorul va simţi sensibilitatea cuvintelor tale. Te îmbrăţişez cu tot sufletul. O zi minunată!

Geanina Codita spunea...

@Alma Mateos Taborda,
Muchas gracias por los dos premios. Pensar que ya he planteado. Gracias.

elena marin-alexe spunea...

Mi-a placut poezia si mult de tot afirmatia : nimeni nu trebuie sa-si dea viata pentru o iubire...sau pentru iluzia unei iubiri.....
Astept sa-ti apara versurile inmanunchiate intr-un volum...iar titlul "Dansand cu ploaia" mi s-ar parea elocvent.
Iti doresc un sfarsit de saptamana magnific, asa cum esti si tu draga mea. Fii binecuvantata!

Miriam spunea...

Dincolo de poezie e...tot poezie dacă ştim să trăim iubirea în toată frumuseţea ei...Cel mai mult mi-a plăcut ideea de iubi pe celălalt îmbrăţişându-i visele...
Excepţional, Cristian!
Nobil gestul tău, Geanina!
Un sfârşit de săptămână cât mai plin de...poezie :)

Geanina Codita spunea...

elena marin-alexe,
poezia lui Cristian este divină. Este imposibil să nu te îndrăgostesti de versurile acestea, o mărturisire de zile mari. O să mă certe fiindcă vorbesc astfel însă noi spunem exact ceea ce simţim, iar dacă se supără mai ridicăm paharul o dată în cinstea lui şi spunem "aşteptăm poezii la fel de frumoase".
Cât despre volumul meu de poezii, am să te anunţ dragă prietenă, vei fi invitat de onoare. O zi minunată să ai!

Geanina Codita spunea...

Mariana ,
Sunt sigură că şi autorul poeziei este fericit să afle gândurile tale frumoase. Îţi mulţumim pentru aceste cuvinte şi îi invit pe toţi cititorii mei să citească postarea ta despre "suflete rănite" care mi s-a părut grozavă. Te aştept cu mare drag de fiecare dată, fericită trebuie să fii că locuieşti în Moldova.

Paul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Geanina Codita spunea...

Paul-N. K.,
felia de pâine ornată din belsug cu iubire să nu se termine niciodată , să guşti zilnic pentru că nimic nu este mai frumos decât să conjugăm zilnic verbul " a iubi"Iubirea ne face mai buni, încrâncenarea schimonoseşte. Noi ne dorim să vedem feţe zâmbitoare, nu urâţite de invidii.

Cristian Lisandru spunea...

Un sfârşit de săptămână cât mai bun tuturor şi multă poftă de IUBIRE!!!

Miriam spunea...

Multumesc, Geanina, de invitatia pe care ai facut-o cititorilor tai, invitatie pe care o innoiec si eu :)
Deci, va astept la http://psalmdedor.blogspot.com/

Geanina Codita spunea...

@Cristian Lisandru ,
mulţumim şi noi pentru versuri, pentru busuioacă, pentru amabilitatea de a fi cu noi . O zi plină de IUBIRE să ai!

Geanina Codita spunea...

@Mariana ,
cu mare drag de fiecare dată. mă bucură prezenţa oamenilor sensibili, oamenilor care au ceva de spus. invitaţia către blogul tău este binevenită pentru toţi iubitorii de frumos. Gânduri bune trimit către tine, dragă prietenă!

Geocer spunea...

Cristian a avut norocul de a se naste in secolul 20, caci daca s-ar fi nascut prin secolul 13 (de exemplu) ar fi avut toate sansele de a fi ars pe rug, chiar daca nu si-ar fi dorit treaba asta.

G0oDBoY spunea...

Imi plac toate operele lui Cristian Lisandru pentru ca ma linistesc si ma calmeaza atunci cand sunt intr-o stare mai neplacuta.

Geanina Codita spunea...

@Mugur ,
talentul lui ne-a fermecat şi spun asta cu riscul de a mă mai certa o data Cristian. Este şi modest, nu numai talentat iar aceste lucruri nu pot decât să te facă să îl apreciezi şi să-i citeşti scrierile . Invitaţie specială vei primi şi un autograf cu sclipiri de diamant din inelul pe care autorul ni l-a oferit de curând. O zi cu sclipiri de iubire.

Geanina Codita spunea...

@Geocer ,
bine ai revenit, prieten drag. Mă gândeam şi eu la acest lucru, dar îl lăsăm pe el să îşi aleagă rugul. O zi frumoasă ca această poezie!

Geanina Codita spunea...

@G0oDBoY ,
bine ai venit! Aşa este , deşi mai este o vorbă ca să nu zic trei "tânăr şi neliniştit", te-ai gândit şi la varianta aceasta? Liniste însuflet, nelinişte în iubire!

dielda dana DINU spunea...

Imi place cum scrie Cristian Lisandru.

Geanina Codita spunea...

@dielda dana DINU ,
bine ai venit! scrie sublim!!!

Geanina Codita spunea...

@MauVenom ,
gracias por visita.

Valentina Bucur spunea...

stiam ca Cristian creeaza dantelarii minunate cu inglita stilului sau deosebit de a scrie, dar chiar si'asa nu inceteaza sa ma tot surprinda si sa ma infioare placut cu un sentiment natural si parca nelumesc...

Geanina, hai sa dansam, tinandu'ne de mana cu ploaia si sa facem marturisiri cerului, pamantului, pasarilor calatoare, gandaceilor si sa prindem, rand pe rand, in dansul noastru toti prietenii!

te rog sa nu uiti de mine, iar daca da, sa o faci pe termen scurt si sa aprinzi apoi o licarire oricat de slaba de amintire... mi'as dori nespus sa'ti fiu alaturi atunci cand iti vei lansa volumul de poezii... primul din sirul ce va urma...:)

Zenna spunea...

superbe versuri!

Fiorul dorinţei să nu vă părăsească nici măcar atunci când ghearele durerii vă vor sufoca dorind să fiţi în totalitate a lor.
Dorinţa are culoarea albă, iubirea şi-a asumat culoarea roşie iar speranţa îmi spune insistent, verde.
Vă dăruiesc cu tot sufletul aceste culori.
Geanina Codiţă