vineri, 26 iunie 2009

Am legat ... - Marin Sorescu






Dacă e vineri - e poezie pe pâine - Marin Sorescu

Am legat ...

Am legat copacii la ochi
Cu-o basma verde
Şi le-am spus să mă găsească.

Şi copacii m-au găsit imediat
Cu un hohot de frunze.

Am legat păsările la ochi
Cu-o basma de nori
Şi le-am spus să mă găsească.

Şi păsările m-au găsit
Cu un cântec.

Am legat tristeţea la ochi
Cu un zâmbet,
Şi tristeţea m-a găsit a doua zi
Într-o iubire.

Am legat soarele la ochi,
Cu nopţile mele
Şi i-am spus să mă găsească.

Eşti acolo, a zis soarele,
După timpul acela,
Nu te mai ascunde.

Nu te mai ascunde,
Mi-au zis toate lucrurile
Şi toate sentimentele
Pe care am încercat să le leg
La ochi.

38 comentarii:

silvo spunea...

Buen fin de semana y felicidad

Geanina Codita spunea...

@silvo,
querido amigo,me gustan todos los mensajes procedentes de usted. Y yo siempre leer lo que escribe. Le deseo días llenos de amor.

mmary spunea...

Foarte frumoasa aceasta poezie...si are dreptate autorul...degeaba ne legam la ochi,degeaba ne ascundem...trebuie sa privim viata cu ochii larg deschisi pentru ca sa ne putem bucura de ea..".Am legat tristeţea la ochi
Cu un zâmbet,
Şi tristeţea m-a găsit a doua zi
Într-o iubire."...aceasta strofa s-a asternut suav pe inima mea...sa ai zile frumoase si binecuvantate cu iubire draga mea...

Geanina Codita spunea...

mmary ,
îmi este drag Marin Sorescu fiindcă "le leagă" atât de bine încât reuşim să vedem viaţa într-un alt fel, mai sofisticat aş spune. Acest "sofisticat" mă atrage, îmi permite să filozofez puţin cu viaţa.
Îmbrăţişări calde la orele serii trimit către o prietenă minunată.

Zenna spunea...

minunat!

ajnanina spunea...

da... te-ai prins ca se vede totul de deaupra... :)
si se vede asa frumos :))

Geanina Codita spunea...

@froZen ,
aşa sunt poeziile lui Marin Sorescu, minunate. O seară minunată şi ţie!

Geanina Codita spunea...

@ajnanina ,

se vede totul incredibil de sus, cât mai sus. Fericirea m-a legat la ochi şi i-a permis iubirii să mă lase SĂ VĂD.
O seară plină de iubire Soresciană!

Mikka spunea...

Superba intrare in seara, draga mea!

Nu te mai ascunde,
Mi-au zis toate lucrurile
Şi toate sentimentele
Pe care am încercat să le leg
La ochi.

Minunata re-gasirea. In mijlocul propriilor simtiri, inauntrul Iubirii.
Multumesc!

Uite, pentru celebrarea regasirii:

Am legat copacii la ochi - Angela Similea

http://www.youtube.com/watch?v=UYTmfS2N6bg

Lisandru Cristian spunea...

Ce poezie frumoasă şi ce bine că ne amintim astfel de Marin Sorescu... Scum câteva zile am terminat de recitit "Trei dinţi din faţă", iar poeziile sale sunt o adevărată mângâiere... O seară minunată îţi doresc, Geanina!

Geanina Codita spunea...

Mikka ,
la tine eram , citeam despre luna plină. Mulţumesc pentru melodie, am s-o ascult la reîntoarcere, acum plec iar la plimbare. Revin după miezul nopţii să citesc despre luna plină, iar şi iar şi să mă inalţ până la ea. O seară de minune!

Geanina Codita spunea...

Cristian,
bine ai revenit în lumea poeziei şi aşa cum spunea astăzi dragul meu cititor, anonimul pământean, în Paradisul Iubirii.
O seară de vis şi poezie să ai !

ajnanina spunea...

printesa, nu stiu cum se face, dar pe aici tuna din nou...

ai grija cu plimbarea :)

Geanina Codita spunea...

ajnanina ,
vă mai trimit câteva semne, aşa ca să vă mai amintiţi o ţâră şi de mine. Îmi amintesc de un elev de la Timişoara care spunea tuturor când asculta o melodie că aceea este melodia mea. Aşa şi cu ploaia, poate va reuşi când şi când să vă amintească de mine.
Cât despre plimbare, de-a Domnul ploaie peste plimbare. Nu renunţ nici dacă...
Îmbrăţişări calde şi abia aştept să vă întâlnesc, nu numai virtual.

Anonim spunea...

me gusta que te guste la poesía, geanina, eres de los míos

te beso mucho

angela spunea...

nu ma mai ascund
raspunde soptit infinitul
doar ca sunt atat de departe
ca oamenii uita
sa ma planga.

am gasit aici motive de a simti.

plec pentru cateva zile. si stiu, cand revin - te gasesc tot aici Geanina. si e cald :)

Geanina Codita spunea...

@amor y libertad ,

querido amigo,
soy feliz con todo mi corazón para saber que me visita. son felices cuando sus amigos a través de las fronteras leí poemas que puse mucho amor. Estoy deseoso de volver. Una hermosa noche!

Geanina Codita spunea...

@angela ,

nici nu ştii cât mă bucur pentru rândurile acestea. Sunt cu gândul alături de tine , draga mea. O să fie grea absenţa, însă eu te aştept, aici, unde este iubire şi linişte. deschid larg braţele şi te strâng la piept cât pot de tare, dar voi avea grijă să nu te frâng.
Drumul să-ţi fie uşor, la fel şi sufletul, draga mea.

Uite, pup! Acum este mai bine, draga mea, cu siguranţă mai bine.

Seară de linişte şi poezie!

Jacqueline Maru spunea...

Geanina...

Wow ! Marin Preda e printre preferatii mei . Scrie atat de superb...divin.Imi place mult cum le leaga pe toate...
Simply the best !
Intr-adevar...nu are rost sa ne ascundem...viata trebuie savurata mai ceva k o bucata buna de ciocolata!

O seara faina!
Te pup

Geanina Codita spunea...

@Jacqueline Maru ,

îl iubim pe Marin Sorescu, îi citim poeziile si luăm apoi fâsii de vers pentru a pansa sufletul.

Avem nevoie de poezie, hrană spirituală, vinerea, întotdeauna.

Să ai o seară de poezie, draga mea!

Dilimache spunea...

Cata inspiratie a avut Sorescu sa teasa atat de frumos, precum un cocon, panza ideilor in jurul cuvintelor "nu te mai ascunde"! Si ce frumos explica totul unor suflete care primesc ceea ce cauta exact cand se ascund mai bine... Somn lin, Geanina!

Geanina Codita spunea...

Dilimache ,
draga mea făcui o boacănă, dădui respingere, dar gata s-a rezolvat. Iartă-mă, te rog, o fi de la iubire, nu ştiu, le mai încurc şi eu câteodată. Odată m-am suit în maşina unor tineri şi era să-i iau şi la întrebări, dar cea care trebuia să răspundă ce caută acolo, eram eu.Am încurcat maşinile, foarte naturală mă sui, mă uit la ei şi în final le zic, mă scuzaţi, cred că am greşit maşina. îţi dai seama ce faţă făcură tinerii care numărau bani la greu. Asta nu-i nimic pe lângă aventura din toamnă cu trenul. O să o povestesc odată. Asta ca să înţelegi că mai am şi momente ca cel din seara aceasta. O doamnă îmi spune mereu că tot de la iubire mi se trage. Aşa o fi.
O seară faină şi ţie, draga mea.

Dili spunea...

hahahaha, numarau bani de zor, buna treaba, si tu erai cea cu gura mare.... Cu trenul nu stiu ce-ai facut, te pomenesti ca te-a purtat in alt colt de tara,chiar abia astept un post intitulat : "C'asa e cand mintea-ti umbla pe taramul Iubirii"
Ai grija de iubirea ta, in rest acceptam scuze desi clar n-avem de ce :-))).

Geanina Codita spunea...

Dilimache , draga mea drag, cu trenul a fost cam aşa:
Veneam de la Arad de la un concur cu nişte elevi. Îmi dă tipa biletul la casă, ca niciodată îmi şi arată ce număr am la vagon.
Mergem pe domnul peron şi fatalitate, opreşte în faţa noastră vagonul ce purta numărul biletului meu. culme, nu era scris pe o plăcuţă ca la celelalte, ci un afiş cât o zi de post. îi spun tipului de pe scară, controlorul:
-Vă rog, trebuie să urcăm
-Doamnă nu am la cuşetă pe nimeni din Arad.
-Domnule, sunt cu aceşti copii ce trebuie să ajungă acasă, aşa că...
-M-am uitat la el puţin mai nu ştiu cum, mi-au spus copii după că...
S-a dat tipul, adică mi-a luat şi bagajele şi pleacă trenul.
-Acum vă rog biletele...
Stupoare...
-Unde mergeti, doamnă?
_La Bucureşti.
Încântat, acesta este trenul de Curtici.
Adică mergeam spre graniţă...

Dili spunea...

Hahaha :-))) cum mai, si cu copiii dupa tineee? Vai ce dragut, i-ai distrat si pe ei un pic... ca tu erai deja distrata rau vad :-)))))))) Macar plateati supliment si vizitati si voi Budapesta, Viena, ceva... Ma gandesc ce satisfacut era tipul, doar el iti spusese saracul , dar nu te pui cu Geanina-ndragostita :-)))
Somnic usor, merci pt zambete!

Geanina Codita spunea...

Dilimache ,
daaaaaaaa, şi apoi tot eu îl iau la întrebări şi zic:
-Păi, de ce nu mi-ai spus , domnule.
-Eu v-am spus doamnă, dar decât palme, mai bine bagaje cărate.
Am multe amintiri de acest gen, cu mine e greu să te plictiseşti spun îngerii. Nu ştiu exact cum e cu mine, ştiu doar că trăiesc totul cu pasiune, iar asta e suficient.
Mulţumesc pentru cuvintele tale referitor la subiectul postării şi pentru comentarii, iar dacă ai zâmbit, sunt fericită.
O noapte cu vise de perlă, draga mea!

Dili spunea...

Eiii draga babei, nu te las eu asa usor. Mi-a sarit somnul, cum se zice prin Moldovea, si ma cuprinse asa un dor de nu-stiu-ce incat am mai scris cateva randuri.
Ma bucur mult de tot ca nu sunt singura cu capul undeva prin nori care iubeste noaptea. Somnul aduce cele mai crancene razboaie cu mine si rareori invinge.
Domnul cheferist avea dreptate saracutul, la cat de hotarta pareai nu cred ca avea vreo sansa :P Gata acum chiar plec, sper sa fii la fel de decisa si cand iei trenul viselor, iar destinatia sa-ti fie o frantura de Rai!

Geanina Codita spunea...

@Dilimache ,
eu credeam că deja visezi, dar nu a fost chiar aşa. Am citit pe nerăsuflate şi rândurile mi-au spus totul. O noapte cu vise care să-ţi aducă orizontul la tâmple.

Geocer spunea...

Draga Geanina, Sorescu se numara printre poetii mei de suflet. L-am "descoperit" acum aproape de 30 de ani pe vremea cand eram liceean si nu m-am despartit de poezia lui nici pana azi.

DAVELLA CULINAR spunea...

Buna Geanina si sa-ti fie de bine rulada...In ultimele zile m-au cam napadit problemele, dar vinerea este o zi speciala pe blogul tau, asa ca semnez si eu condica sufletului. Iti doresc draga mea un week-end minunat si luminos sufleteste!

Orry spunea...

Marin Sorescu!!!

E genial! A fost si va ramane!
Poezia e excelenta! Nici legati la ochi nu putem fugi din fata destinului! Degeaba ne ostenim sa ne ascundem .... dupa ce?! propriile noastre pleoape?! Imposibil!

Sunt de parere ca viata trebuie privita drept in ochi! Cu stoicism si fara pic de urma de regret sau teama! :)

Te-am pupat!

Geanina Codita spunea...

Geocer,
chiar mă bucur să aflu acest lucru. Ce ne-am face fără poezie, dragă Geocer?
Viaţa însăşi este o poezie, mai ritmată, mai albă-neagră, dar unde ar fi frumuseţea ca ea să fie mereu aceeaşi.
O zi precum poezia lui Sorescu în care plăcerea dezlegării să fie a ta.

Geanina Codita spunea...

DAVELLA si MARIO ,
draga mea dragă, mă terminaşi cu rulada de căpşuni. Şi acum mă ling pe botic şi degeţele de bună ce a fost. O să revin pentru alt desert de zile mari. Îmbrăţişări calde,ţie şi familiei!

Geanina Codita spunea...

orianda ,
draga mea, oricât ne-am ascunde după degete vine ziua când lucrurile devin realitate. Astăzi vorbim despre poezie şi iubire, iar asta nu poate decât să ne facă ziua mai frumoasă.
Gânduri frumoase trimit către tine, draga mea!

Ioana C. spunea...

intotdeauna cand descopar o poezie a lui nichita am senzatia ca vorbele sunt prea mici si prea putine.
La examen a fost bine...usurel subiectul,urmatorul este marti:)) la istorie(Acolo chiar n-am nicio emotie.)
sa ai un weekend superb!
imbratisari!

Miriam spunea...

Geanina, iată o poezie în dar pentru minunatul tău răspuns la întrebarea ,,Cât de importantă este o îmbrăţişare?"

( 25 iunie 2009, dorind a vă îmbrăţişa cu căldura întregii mele fiinţe....)

Dor de îmbrăţişare

Aş vrea să am braţe de floare
Să vă pot atinge uşor inima
c-o-mbrăţişare de miresme,
şi cu-o atingere de petale...

Aş vrea să am braţe de lumină
Să vă pot îmbrăţişa privirea
Cu-o rază duioasă de iubire
Sau cu-un curcubeu de dor.

Aş vrea să am braţe de izvoare
Să vă pot cuprinde tâmpla fierbinte
Cu unda răcoroasă a dimineţii
În care strălucesc oglinzi de cer...

Aş vrea să am braţe de copil
Să vă pot cuprinde braţul vostru
Ca un vlăstar fraged alipit strâns
De viţa ce-şi aşteaptă rodul...

Aş vrea să am şi pentru voi
braţe de mamă sau de tată,
sau de soră mai mare
Să vă pot strânge la piept
Până când inimile vor cânta
În aceeaşi măsură a iubirii
Şi-n acelaşi ritm de dor...

Aş vrea să vă pot cuprinde lin
În braţele rugăciunii de seară
Şi să duc tot suspinul vostru ,
Şi tot geamătul însingurat
Mai sus de norii grei şi trişti ...

Aş vrea să am braţe de înger
Cu praf de stele pe aripi sidefii
Să vă pot purta în zbor legănat
În imbrăţişări albe nesfârşite.

Aş vrea să am braţe de Cer,
Braţe divine de Tată înduioşat
Şi privire blândă, iertătoare,
să vă pot îmbrăţişa tandru
când veţi păşi pe pragul Veşnciei...

Dar, nu am decât aceste braţe
Ce tremură la gândul atingerii...
Cu-acestea aş vrea să vă dăruiesc
Îmbrăţişarea prieteniei dintre inimi,
Vouă, celor ce-mi sunteţi aproapele meu,
Căruia i-am destăinuit prin vers
Sau prin lacrimi şi tăceri
parte din sufletu-mi fremâtând de dor.

Primiţi această atingere ca de zefir
A îmbrăţişării mele de poem ...

Geanina Codita spunea...

Ioana(DarkDrama) ,
draga mea, asemeni lui Nichita, îi păstrăm respect şi lui Marin Sorescu pentru scrierile sale.
Mă bucur să aflu că totul merge foarte bine la examenele pe care le susţii, ţin pumnii în continuare şi urmăresc pas cu pas evoluţia ta. O zi frumoasă!

Geanina Codita spunea...

Mariana ,
mulţumesc de dar, draga mea, l-am primit cu sufletul deschis , iar braţele te-au strâns într-o îmbrăţişare de zile mari.
Pupici peste normă trimit către tine, draga mea.

Fiorul dorinţei să nu vă părăsească nici măcar atunci când ghearele durerii vă vor sufoca dorind să fiţi în totalitate a lor.
Dorinţa are culoarea albă, iubirea şi-a asumat culoarea roşie iar speranţa îmi spune insistent, verde.
Vă dăruiesc cu tot sufletul aceste culori.
Geanina Codiţă