vineri, 25 septembrie 2009

Sonet CXLVII de William Shakespeare



Dacă e vineri - e poezie pe pâine

Ca o lingoare dragostea mă arde

Pe dinăuntru, chinul prelungindu-l

Şi paşii mi-i îndrumă către moarte

Cerşind doar rău ca să-şi aline jindul

De când şi mintea – doctorul iubirii –

M-a părăsit fiindcă îmi astup

Urechile, disper şi-ngădui firii

Să îmi ucidă patima din trup.

Speranţe n-am şi-n locul raţiunii

Un zbucium fără noimă se întinde ;

Vorbesc despre-adevăruri ca nebunii,

Iar gândurile mi se-amestecă în minte.

Aş fi jurat că nu ai nicio vină

Şi c-am zărit, în iadul tău, lumină.

31 comentarii:

Lisandru Cristian spunea...

Geanina, iubirea mea, mulţumesc din suflet pentru această desfătare literară pe care o oferi la început de vineri tuturor musafirilor dragi care intră în casa ta literară... Frumoase rânduri, ce-i al lui Shakespeare este al lui Shakespeare. Să dăm Cezarului ce este al Cezarului, cum se spune... Mi te apropie orele din ce în ce mai mult şi-mi este bine... Te aştept cu mare dor, cu mare drag şi cu mare dragoste... Să-ţi fie drumul uşor până la mine!

Geanina Codita spunea...

Cristian ,
versuri de excepţie pentru musafiri de excepţie.

Bine ai revenit, dragul meu drag, la ceas de seară!

Mulţumesc pentru comentariu, doruri şi dragoste.

Se materializează totul clipă de clipă, iar asta nu poate decât minunat şi cât se poate de real.

Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

Lisandru Cristian spunea...

Te îmbrăţişez şi eu cu toate dragostea şi număr clipele, trăind continuu acea materializare la care mă gândesc în fiecare moment... Simt că viaţa este tare bună cu noi doi şi o salut pentru asta!

Geanina Codita spunea...

Cristian ,
opaaaaaaaaa, un Lisandru care are numai cuvinte de laudă la adresa vieţii, care până mai ieri, aceasta era croită strâmb.

Interesantă noua viziune asupra vieţii!!!

O noapte pe măsura gândurilor!

şu spunea...

Geanina, tu eşti lumina lui! O seara frumoasă!

Lisandru Cristian spunea...

Lisandru s-a luat pe după umeri cu viaţa şi merge pe trei cărări, beat de iubire... O pup pe obraji pentru că te-am cunoscut şi zice că va face în aşa fel încât să fim împreună cât mai repede. De ce n-aş crede-o, a revenit la sentimente mai bune, i-a venit mintea la cap...

@Şu - adevăr mare ai grăit!!!

Geanina Codita spunea...

Şu ,
m-ai lăsat fără replică, draga mea dragă!

Te îmbrăţişez cu toată dragostea!

şu spunea...

Te pup!

silvo spunea...

Parece que tiene fuerza, es capaz de subsistir, un abtazo

Geanina Codita spunea...

Cristian ,
Viaţa prietena ta "de cărări", hai că îmi plăcu asta.

I-a venit mintea la cap...ha,ha,ha...păi unde fuse mintea aceea plecată???

Pupici geaninoşi cu...minte...ha,ha,ha...

Geanina Codita spunea...

Şu ,
şi eu trimit pupici geaninoşi peste normă la orele serii.

Geanina Codita spunea...

silvo,
Sí, el poder, la fuerza, el deseo de la vida.

Una noche agradable y tranquilo!

Lisandru Cristian spunea...

Avusesem senzaţia - înainte de a te cunoaşte, evident - că viaţa îmi tot juca feste. La nivel sentimental. Juca un fel de leapşa cu mine, iar eu intram în jocul ei şi aveam numai dezamăgiri. Îmi propusesem să o ignor, dar nu reuşeam. Apariţia ta a fost miraculoasă aş spune, pentru că mi-a oferit şi prilejul de a semna un armistiţiu cu viaţa asta. De-aia ne ţinem acum după umeri - eu şi Doamna Viaţă - şi îmi spune cu paharul în mână "Trebuia să ai încredere în mine, femeia mult visată de tine era pe drum, scepticule"...

Geanina Codita spunea...

Cristian,
interesante dezvăluiri, dragul meu drag...

Relaţia ta cu viaţa nu era tocmai "parfum"...dar niciodată nu ştim ce ne rezervă viaţa...

Pupici geaninoşi în teancuri!

Lisandru Cristian spunea...

Trec printr-un acees de sinceritate, la ora asta... Adevărul este că TE IUBESC, draga mea dragă, de ce n-aş privi cu detaşare spre un trecut rămas în urmă?

starsgates spunea...

Poeziile de dragoste sunt nemuritoare atâta timp cât există oameni îndrăgostiţi.:)

mmary spunea...

Superbe versuri Geanina...

trebuie insa sa remarc ca e o mare diferenta intre cantitatea de lumina din aceste versuri( care e abia zarita) si torentele de lumina si iubire care strabat versurile scrise de tine...:)

Se pare ca plutesti prin lumina cu arome de dragoste si miresma de fericire...iti doresc sa nu ratacesti niciodata printre umbre si nici sa le simti gustul...:)

Anonim spunea...

Un weekend de vis, draga mea si imbratisari peste, peste norma. Pupici.

Dumitru K. Negoita spunea...

Dintr-un tumult al orelor de azi
dupa o multa zaboviala
am sosit cu mare drag
Intr-un geaninos - shakespeare.
William ... William ... William!
la ceas de seara.

Geanina! O nota frumoasa
in glasuri minunate.

compadvice spunea...

Simplu,superba!te umple de sentiment!Felicitari Geanina si o zi superba iti doresc!

Darael spunea...

Vreau supliment la oferta zilei... ca orice pofticios, nu ma satru doar cu o felie ;;)

Rascumparati Vremea spunea...

De ce oare ne facem noi haos in minte? cand totul ar fi asa simplu...mereu amestecam sentimentele si apoi nu mai stiu ce sa credem. Speranta moare ultima...

Frumoase versuri!

te mai astept pe la mine!

HTC photography spunea...

Sa-ti dea Dumnezeu sanatate! Ca tare-mi mai imi place sa vina "vineri" sa lecturez p-aci pe la tine!
Un weekend pasional va doresc !

ARIPI DE FLUTURE spunea...

superba poezie:)un week-end cat mai frumos iti doresc

Anonim spunea...

Parerea mea sincera este ca ar fi timpul sa postati o fotografie cu voi doi, sa va vedem fericiti impreuna :)

Weekend placut

Mihaela Chelaru spunea...

frumooooos de tot!!

criss spunea...

Cata iubireeeeee :)

Bine ar fi sa se molipseasca si altii de la voi....hahhaha

Va iubesc pe amandoi. si va urez un week-end cat mai inedit.

Pupiciiiiiii :)

Ana Gabriela spunea...

"Si ca am vazut in iadul tau lumina"...superb...deja imi imaginez...absolut minunat draga mea Geanina...imi place la nebunie...o zi superba sa ai...multi pupici:*

GRIGORE ROTARU spunea...

Doar o parere
Traducerea este asa de reusita si asa de elegant ati nimerit filonul originalului incat ...merita semnatura ! Sa fie bine !

INCERTITUDINI spunea...

Subscriu la spusele lui Andi.

Essences spunea...

cat de frumoasa e aceasta poezie... Doamne, iubiti-va mult!

Fiorul dorinţei să nu vă părăsească nici măcar atunci când ghearele durerii vă vor sufoca dorind să fiţi în totalitate a lor.
Dorinţa are culoarea albă, iubirea şi-a asumat culoarea roşie iar speranţa îmi spune insistent, verde.
Vă dăruiesc cu tot sufletul aceste culori.
Geanina Codiţă